pondelok 16. februára 2009

Most High Top 12 - Sizwe C

1/ Ako by si popísal svoju hudbu ľuďom? 


Moja hudba je ako taký vankúš. Je v nej kopa vecí. Hlavnou zložkou je soca, tým mám na mysli hlavne veľa tempa a potom pridáme trochu R&B, Reggae a Hip Hopu. 

2/ Ako sa začala tvoja hudobná kariéra? 

Moja hudobná kariéra začala desať rokov dozadu s mojím priateľom Keshav Singhom v jeho akustickej vani. (zasmeje sa nahlas) To boli tie dobré časy!!! 

3/ Čo je pre teba najdôležitejšie v živote? 

Wow, to je dobrá otázka, je to skoro remíza. Moja rodina a moja soca. Môžem vám povedať, soca je súčasťou môjho života vyše 25 rokov. Môj otec bol vedúci kapelník a tiež DJ, takže to mám v krvi. 

4/ Ako by si definoval slovo "úspech"? 

Úspech pre mňa znamená mať schopnosť sa hýbať voľne, bez toho, aby som sa musel starať o to, ako za niečo zaplatím. 

5/ Pamätáš sa na svoju prvú skladbu? 

Čo??? Či sa pamätám? Samozrejme! Jej meno je "Back It Up". To je tá ktorá vznikla v kúpeľni. Nemali sme playback na sluchátkach a mikrofón. Bola produkovaná a zmástrovaná Keshav "Special K" Singh, pozrite si to na YouTube :) 

6/ Kedy si prvý krát vystupoval pred živým publikom? 

Moje prvé živé vystúpenie bolo v roku 2003 na festivale Soca Monarch v Miami. Nahral som skladbu "Back It Up" v roku 1998 ale zapísal som sa do Air Force, takže som nemal príležitosť dokončiť tú skladbu až dokým som sa nevrátil z Iraku v roku 2003. 

7/ Píšeš si svoje vlastné piesne? 

Jasné, väčšinu si píšem sám. Napísal som "Wine On You" a som spoluautorom "Fiyah" spolu s Willy Chin z Black Chine. Moje skladanie textov je celkom jednoduché. Musím cítiť riddim ako mi znie v kostiach. Ak ho necítim, nič neprichádza. Potom urobím to, že sa zavriem do nahrávacej kabíny alebo len tak na digitálny rekordér a vyhumkám si melódiu. Hneď ako mám melódiu, tak sa snažím dať do toho slová. Je to všetko o ženách a tancoch alebo o drsňákoch a ťažkostiach. 

8/ Kto ťa najviac hudobne ovplyvnil? 

Je ich tak veľa. To by zabralo celú stránku. Som fanúšikom old skúl soca a calypso, takže ľudia ako Scrunter, Kitch, Sparrow, Shorty, Taxi, Stalin, Shadow, neskorý Mighty Duke, Gypsy, Cro Cro, David Rudder, Arrow, Barron, Super Blue, Collin Lucas, Ronie Machintosh, môžem pokračovať do nekonečna. 

9/ Aký druh vystupovania máš za sebou? 

Práve teraz som vystupoval na Medzinárodnej cene soca, ktorá sa konala v St. Kitts a v auguste som vystupoval na "Soca Vivor" v Toronte pre Caribana, tak isto ako aj veľa vystúpení na Miami Carnivale. 

10/ Kto sa stará o tvoje obchodné aktivity? 

Mám na to manažérský team pod menom "Island Synergy". Starajú sa o moje záležitosti a akcie. 

11/ Aký je posledný projekt, na ktorom si pracoval? 

Práve teraz pracujeme na dosť veľa veciach V našom kempe sa nespí. Spíme, až keď sme mŕtvi! Máme nachystané video "Wine On You", ktoré čoskoro vydáme ako aj ďalšie skladby na sezónu 2009. 

12/ Čo si myslíš o súčasnej hudobnej scéne? 

Mám pocit, že soca scéne sa celkom darí. Máme síce dlhú cestu pred sebou, ale ľudia ako Machel Montano, KL, Bunji a Fayanne, Rupee, Maximus, Farmer Nappy, Kerwin a Patrice nás posúvajú o stupeň vyššie. Dúfam, že budem vedieť pomôcť tomuto hnutiu - Prinášať socu do sveta! 

Autor: Kubjak

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára